.
Dersin Adı-Kodu:
WEB TABANLI EĞİTİM TASARIM VE UYGULAMA İLKELERİ 1
Programın Adı:
BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Yarıyıl Eğitim ve Öğretim Yöntemleri Krediler
Teori Uyg. Lab. Proje/Alan Çalışması     Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
I-II 42     50     95 187 3 7,5
Ders Dili Türkçe
Zorunlu / Seçmeli Seçmeli
Ön şartlar Yok
Dersin
İçeriği
Öğrenme, öğretim ve kurumsal eğitim, neden web-tabanlı eğitim, web-tabanlı eğitim nerede uygundur?, web-tabanlı eğitimin  avantaj ve dezavantajları, öğretim tasarımı, yazılım geliştirme yöntemleri, e-öğrenme uygulama parçaları, içerik yapısı ve sıralaması, navigasyon ve etkileşim, web-tabanlı eğitim genel ders yapıları, yapılandırma blokları, öğrenme düzeni, web-tabanlı eğitimde güdüleme, işbirliği, teknik sorunlar, öğrenmeyi ölçme
Dersin Amacı Web-tabanlı eğitimde kullanılan modellerin incelenmesi ve değerlendirilmesi, web-tabanlı eğitimde uygulanacak temel beceriler ve uygulamaların incelenmesiyle öğretimsel tasarımların geliştirilmesi, etkili web-tabanlı eğitim modellerinin seçilmesi, web-tabanlı eğitimde uygulanan öğrenme  ve ölçme-değerlendirme prensiplerinin incelenmesi.
Öğrenme
Çıktıları ve Yeterlilikler
Öğretme ve kurumsal eğitim arasındaki ilişkiyi ve farklılıkları inceleyecek, Web tabanlı eğitim ve medya arasında ki ilişkiyi tanımlayabilecek, Web tabanlı kurumsal eğitimi değerlendirebilecek, E-öğrenmenin önemi açıklayabilecek, E-öğrenme ve Bilgi Yönetimi kavramları arasında ki ilişkiyi yorumlayabilecek, Web tabanlı kurumsal eğitimin uygulama alanlarını inceleyecek, Web tabanlı kurumsal eğitimin öğrenci, eğitmen ve organizasyon açısından olumlu ve olumsuz yanları hakkında yorum yapabileceklerdir. E-öğrenme ortamının bileşenlerinin e-öğrenme çıktılarını nasıl etkilediğini inceleyecek, Kullanıcı arabiriminin sorumluluklarını sentezleyerek değerlendirebilecek, İçeriğin ne olduğuna karar verebilecek, Hangi öğretim amaçlı etkileşimin hangi ortama uyduğuna karar verebileceklerdir. Öğrenci ihtiyacına göre uygun ders yapısı seçmeyi, Internet üzerinden bir şeyler öğretmen için parçalar tasarlamayı, Güdülemenin e-öğrenme üzerine etkisini değerlendirebilecek, E-öğrenme ortamları tasarlayabilecek, İşbirliği araçlarını e-öğrenme ortamlarında değerlendirebilecek, E-öğrenme ortamının çıktılarını değerlendirebilecek, Alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirebileceklerdir.
Ders Kitabı ve/veya Kaynaklar
  • Öğretim elemanı ders notları
  • Rosenberg, M.J. (2000).  E-Learning : Strategies for Delivering Knowledge in the Digital Age.  ISBN: 0071362681.  McGraw-Hill.
  • Horton, W. & Horton, K. (2003).  E-Learning Tools and Technologies. Wiley Publishing Inc: Indianapolis.
  • Horton, W. (2002).  Designing Web Based Training.  ISBN: 0-471-35614-X John Wiley & Sons.
Değerlendirme Ölçütleri   Varsa (X) olarak işaretleyiniz Yüzde
(%)
Ara Sınavlar    
Kısa Sınavlar    
Ödevler X 40
Projeler    
Dönem Ödevi    
Laboratuvar    
Diğer    
Dönem Sonu Sınavı X 60
Ders Sorumluları Dr. Meltem Huri Baturay
Hafta Konular
1 Öğrenme
2 Öğretim ve kurumsal eğitim
3 Neden web-tabanlı eğitim?
4 Web-tabanlı eğitim nerede uygundur
5 Web-tabanlı eğitimin avantaj ve dezavantajları
6 Öğretim tasarımı
7 Yazılım geliştirme yöntemleri
8 E-öğrenme uygulama parçaları
9 İçerik yapısı ve sıralaması, navigasyon ve etkileşim
10 Web-tabanlı eğitim genel ders yapıları
11 Web-tabanlı eğitimde güdüleme, işbirliği
12 Teknik sorunlar
13 Öğrenmeyi ölçme
14 Dönem projelerinin değerlendirilmesi