Dersin Adı-Kodu: WEB TABANLI EĞİTİM TASARIM VE UYGULAMA İLKELERİ 1 |
Programın Adı: BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
||||||||||||
Yarıyıl | Eğitim ve Öğretim Yöntemleri | Krediler | |||||||||||
Teori | Uyg. | Lab. | Proje/Alan Çalışması | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | ||||||
I-II | 42 | 50 | 95 | 187 | 3 | 7,5 | |||||||
Ders Dili | Türkçe | ||||||||||||
Zorunlu / Seçmeli | Seçmeli | ||||||||||||
Ön şartlar | Yok | ||||||||||||
Dersin İçeriği |
Öğrenme, öğretim ve kurumsal eğitim, neden web-tabanlı eğitim, web-tabanlı eğitim nerede uygundur?, web-tabanlı eğitimin avantaj ve dezavantajları, öğretim tasarımı, yazılım geliştirme yöntemleri, e-öğrenme uygulama parçaları, içerik yapısı ve sıralaması, navigasyon ve etkileşim, web-tabanlı eğitim genel ders yapıları, yapılandırma blokları, öğrenme düzeni, web-tabanlı eğitimde güdüleme, işbirliği, teknik sorunlar, öğrenmeyi ölçme | ||||||||||||
Dersin Amacı | Web-tabanlı eğitimde kullanılan modellerin incelenmesi ve değerlendirilmesi, web-tabanlı eğitimde uygulanacak temel beceriler ve uygulamaların incelenmesiyle öğretimsel tasarımların geliştirilmesi, etkili web-tabanlı eğitim modellerinin seçilmesi, web-tabanlı eğitimde uygulanan öğrenme ve ölçme-değerlendirme prensiplerinin incelenmesi. | ||||||||||||
Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler |
Öğretme ve kurumsal eğitim arasındaki ilişkiyi ve farklılıkları inceleyecek, Web tabanlı eğitim ve medya arasında ki ilişkiyi tanımlayabilecek, Web tabanlı kurumsal eğitimi değerlendirebilecek, E-öğrenmenin önemi açıklayabilecek, E-öğrenme ve Bilgi Yönetimi kavramları arasında ki ilişkiyi yorumlayabilecek, Web tabanlı kurumsal eğitimin uygulama alanlarını inceleyecek, Web tabanlı kurumsal eğitimin öğrenci, eğitmen ve organizasyon açısından olumlu ve olumsuz yanları hakkında yorum yapabileceklerdir. E-öğrenme ortamının bileşenlerinin e-öğrenme çıktılarını nasıl etkilediğini inceleyecek, Kullanıcı arabiriminin sorumluluklarını sentezleyerek değerlendirebilecek, İçeriğin ne olduğuna karar verebilecek, Hangi öğretim amaçlı etkileşimin hangi ortama uyduğuna karar verebileceklerdir. Öğrenci ihtiyacına göre uygun ders yapısı seçmeyi, Internet üzerinden bir şeyler öğretmen için parçalar tasarlamayı, Güdülemenin e-öğrenme üzerine etkisini değerlendirebilecek, E-öğrenme ortamları tasarlayabilecek, İşbirliği araçlarını e-öğrenme ortamlarında değerlendirebilecek, E-öğrenme ortamının çıktılarını değerlendirebilecek, Alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirebileceklerdir. | ||||||||||||
Ders Kitabı ve/veya Kaynaklar |
|
||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri | Varsa (X) olarak işaretleyiniz | Yüzde (%) |
|||||||||||
Ara Sınavlar | |||||||||||||
Kısa Sınavlar | |||||||||||||
Ödevler | X | 40 | |||||||||||
Projeler | |||||||||||||
Dönem Ödevi | |||||||||||||
Laboratuvar | |||||||||||||
Diğer | |||||||||||||
Dönem Sonu Sınavı | X | 60 | |||||||||||
Ders Sorumluları | Dr. Meltem Huri Baturay | ||||||||||||
Hafta | Konular | ||||||||||||
1 | Öğrenme | ||||||||||||
2 | Öğretim ve kurumsal eğitim | ||||||||||||
3 | Neden web-tabanlı eğitim? | ||||||||||||
4 | Web-tabanlı eğitim nerede uygundur | ||||||||||||
5 | Web-tabanlı eğitimin avantaj ve dezavantajları | ||||||||||||
6 | Öğretim tasarımı | ||||||||||||
7 | Yazılım geliştirme yöntemleri | ||||||||||||
8 | E-öğrenme uygulama parçaları | ||||||||||||
9 | İçerik yapısı ve sıralaması, navigasyon ve etkileşim | ||||||||||||
10 | Web-tabanlı eğitim genel ders yapıları | ||||||||||||
11 | Web-tabanlı eğitimde güdüleme, işbirliği | ||||||||||||
12 | Teknik sorunlar | ||||||||||||
13 | Öğrenmeyi ölçme | ||||||||||||
14 | Dönem projelerinin değerlendirilmesi |